JESTEŚMY SZKOŁĄ Z KLASĄ!!!

20 czerwca 2018 22:26 | Aktualności

Wycieczka do Łowicza uczniów klas I- III i Przedszkola

20.06.2018r. nasi najmłodsi uczniowie wybrali się na wycieczkę do Łowicza.

Punktem początkowym wycieczki był Skansen w Maurzycach. Tam mogliśmy zobaczyć jak żyli, pracowali i mieszkali dawniej chłopi. Muzeum wsi łowickiej w Maurzycach powstało w latach 70. XX wieku. Zajmuje się gromadzeniem zabytków architektury wiejskiej przede wszystkim z terenów dawnego Księstwa Łowickiego. Na terenie skansenu znajdują się zagrody z przełomu XIX i XX wieku (domy mieszkalne z wyposażeniem, zabudowania gospodarskie), zabytki tak zwanej „małej architektury”: przydrożne kapliczki, piec chlebowy. Znajduje się tu również kolekcja maszyn rolniczych z połowy XX wieku oraz ekspozycja pojazdów strażackich. Uczniowie z wielką uwagą obserwowali tu dawną Szkołę Podstawową , jak wyglądało wyposażenie dawniej i dziś , trudno było najmłodszym uwierzyć jak bardzo zmieniło się to do dziś.

Kolejnym punktem wycieczki, do którego udaliśmy się wraz z Panią Przewodnik było Muzeum Ludowe Rodziny Brzozowskich w Sromowie. Po przekroczeniu widzieliśmy sceny tematyczne, na które składa się ponad 400 ruchomych rzeźb. Znajdziemy tu szopkę Bożego Narodzenia, procesję Bożego Ciała czy też poczet polskiej husarii, rybaków nad Bzurą i wesele łowickie. Nad naszymi głowami wiszą kolorowe „Pająki”, które w chatach łowickich zastępowały żyrandole, a na ścianach możemy podziwiać łowickie wycinanki.  Zobaczyliśmy również polskich sportowców, którzy są częścią sceny „Cztery Pory Roku”. Kamil Stoch oddaje swój mistrzowski skok, tuż za nim po skoczni mknie Adam Małysz, a obok nich macha do nas Justyna Kowalczyk i Zbigniew Bródka. Ponadto  znajdziemy kolekcję powozów konnych, w tym okazałych bryczek i wolantów.

Zanim udaliśmy się do Diecezji Łowickiej, której historia jest bardzo bogata , związana z Prymasami Polski jak również naszym Papieżem Janem Pawłem II , uczniowie posilili się w restauracji ciepłym posiłkiem , aby nabrać sił do dalszej drogi.

Ostatnim  punktem wycieczki była Żelazowa Wola. Tam zwiedziliśmy dom , w którym urodził się Fryderyk Chopin, a także zwiedzaliśmy Park , poznając bogatą historię tego miejsca jaką opowiedziała nam Pani Przewodnik.

Na koniec wielka niespodzianka dla uczniów , w postaci Mcdonalds’a . Wszyscy z radością wymieniali się już tylko wrażeniami , a my cieszymy się , że nasi uczniowie z tak wielkim zaangażowaniem uczestniczyli w wycieczce.

Była to  wspaniała  lekcja historii i doskonale zrealizowała cele jakimi było - budzenie szacunku do przeszłości, rozwijanie wyobraźni twórczej oraz poznanie twórczości ludowej i rękodzieła artystycznego.