JESTEŚMY SZKOŁĄ Z KLASĄ!!!

08 czerwca 2018 21:12 | Aktualności

Wycieczka 3-dniowa Sopot-Gdańsk-Malbork

I stało się! Wycieczka trzydniowa klas starszych jest już faktem! Niektórzy z niecierpliwością czekali na wyjazd, odliczając kolejne dni, a kiedy nadeszły – minęły bardzo szybko. Bo wszystko co dobre, szybko się kończy! Teraz zostały tylko wspomnienia.

Powspominajmy więc...

Jest słoneczny dzień, 5 czerwca. Grupa 32. uczniów klas IV – VII o godzinie 7.00 rano zbiera się pod szkołą, by już za chwilę wsiąść do autokaru, którym pan Darek zabierze ich daleko na trzy dni pełnych wrażeń i niezapomnianych przygód!

Około godziny 13.00 nasza grupa dociera do pierwszego punktu podróży – do  Gdańska Oliwy. Tu rozpoczynamy spacer po pięknym Parku Oliwskim, który zachwyca potokami, kaskadami, stawami, alejami lipowymi i oczywiście kolorowymi dywanami kwiatowymi. Zauroczeni dochodzimy do katedry słynącej ze wspaniałych barokowych organów.

Z tego miejsca udajemy się na sopockie molo, by przywitać się z morzem i pospacerować długim, drewnianym pomostem. Choć wiatr przeszywa nasze ciała, jesteśmy zauroczeni pięknymi widokami:)

Po krótkim odpoczynku i małym co nieco wsiadamu do autokaru, który wiezie nas do miejsca zakwaterowania, czyli do Ośrodka Wczasowego "Roman"  w Jantarze.

Po obiadokolacji mamy czas na rozlokowanie się w pokojach, wieczorną toaletę   i poznanie obejścia. Niektórzy bawią się na placu zabaw, inni ćwiczą, jeszcze inni "pływają" w basenie z kulkami. I kiedy wydawać by się mogło, że po takim emocjonującym dniu, wszyscy są zmęczeni i wkrótce pójdą spać, jeszcze inni kombinują, jak wykorzystać pastę do zębów, nie do mycia zębów, tylko do "mycia" klamek. Poświecają tej czynności baaardzo dużo czasu!!!

Są tacy, którzy chcieliby sobie pospać po tak pracowitej nocy, a tu już poranek i pobudka, bo za chwilę wyjeżdżamy na dalsze zwiedzanie Pomorza.

O godzinie 9.30 spotykamy się z przewodnikiem, który pokazuje nam najważniejsze zabytki Gdańska: przepiękne kamieniczki nad rzeką Motławą, słynną fontannę Neptuna i Dwór Artusa. W tym miejscu największe wrażenie robi na nas kościół Mariacki i wieża, na którą wchodzimy pokonując 406 schodów w górę, skąd podziwiamy panoramę miasta, i 406 schodów w dół!!! Niesamowite przeżycie!

Następnie udajemy się na Westerplatte, gdzie przewodnik opowiada o wydarzeniach, które miały miejsce w 1939 roku oraz pod Pomnik Poległych Stoczniowców 1970 – miejsc niezwykle ważnych dla historii Polski.

I tu kończy się nasza przygoda z Gdańskiem i panem Januszem – naszym przesympatycznym przewodnikiem.

Po tak intensywnym zwiedzaniu przyszedł czas na odpoczynek na plaży w Jantarze. Słoneczko ogrzewa nam ciała, a morska bryza i woda przyjemnie je  chłodzą. Jest miło i przyjemnie...

Kolejny dzień zwiedzania – niestety ostatni! Niektórzy z żalem myślą o tym, że już niedługo będą w domu.

Póki co docieramy do kolejnego punktu naszej wycieczki – do Malborka i monumentalneo zamku krzyżackiego z XIII wieku. Wraz z panem przewodnikiem - mistrzem zakonnym - poznajemy tajniki tej gotyckiej twierdzy. Przemierzamy kolejne zakamarki i poznajemy zawiłą historię tego miejsca. Z łatwością odgadujemy hasło złożone z liter, które sukcesywnie podawał nam pan przewodnik, i które zapisywaliśmy na średniowiecznym laptopie.

I to już koniec zwiedzania:(

O godzinie 15.00 wsiadamy do autokaru w drogę powrotną do domu. Chwilę potem zatrzymujemy się w eleganckiej restauracji na obiad, który zasponsorowała nam Rada Rodziców.

Jeszcze tylko wizyta w McDonald's, by tradycji stało się zadość,  i jesteśmy w Gorzędowie - cali i zdrowi, pełni wrażeń i niesamowitych wspomnień!!!

Tegoroczne wycieczka na długo pozostanie w naszej pamięci m.in. ze względu na to, że po raz pierwszy wybraliśmy trasę nad morze - i był to strzał w dziesiątkę! A dzięki programowi profilaktycznemu, który realizowaliśmy przez te trzy dni, uzmysłowiliśmy sobie, jak można spędzać czas wolny, zdala od nałogów, uzależnień i niebezpieczeństw.